Poetyckie inspiracje Erraty

Ten blog w zamyśle stanowi prezentację najdoskonalszych z mojego punktu widzenia poetyckich inspiracji.
Każdy z utworów opatrzony jest moim komentarzem, zazwyczaj w formie subiektywnej refleksji.
Głównie zresztą w postaci metafory.

niedziela, 31 maja 2015

23

    Julian Tuwim, Chrystusie
Jeszcze się kiedyś rozsmucę, 
Jeszcze do Ciebie powrócę, 
Chrystusie... 

Jeszcze tak strasznie zapłaczę, 
Że przez łzy Ciebie zobaczę, 
Chrystusie... 

I taką wielką żałobą 
Będę się żalił przed Tobą, 
Chrystusie... 

Że duch mój przed Tobą klęknie 
I wtedy serce mi pęknie, 
Chrystusie...

    4 komentarze:

    1. Wiersz mojej młodości. Może nie tyle utożasamiałam się z nim, co często słyszałam...
      Dla mnie straszna w nim boleśc i poczucie bezsiły.

      Serdeczności slę.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Mnie dziś bezsiła doskwiera najbardziej. I boleść trapi totalna.

        Usuń
    2. Mój ulubiony Tuwimowski wiersz i mam jeszcze jeden "Tańczyli na moście,
      tańczyli noc całą..."

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. "Tańczyli na moście...", czyli "Chrystus miasta". Teraz dopiero w oko mi wpadł.
        Mocny. Na pewno kiedyś wykorzystam. Dziękuję, Elu:).

        Usuń