Poetyckie inspiracje Erraty

Ten blog w zamyśle stanowi prezentację najdoskonalszych z mojego punktu widzenia poetyckich inspiracji.
Każdy z utworów opatrzony jest moim komentarzem, zazwyczaj w formie subiektywnej refleksji.
Głównie zresztą w postaci metafory.

wtorek, 25 sierpnia 2015

58

Adam Ziemianin, Antyfona do kieszeni

kieszenie moje
dwie bezrobotne
siostry miłosierdzia
a trzecia na dowód osobisty
właściwie spełniacie swe
dobre uczynki

pustość wasza
pozwala mi czasem
oderwać się od ziemi
i wówczas patrzę
na wszystko
z lotu ptaka

balastem mi tylko
scyzoryk do krajania chleba
zapałki i papierosy

kieszenie moje
dwie myszy kościelne
a trzecia na dowód osobisty
przyznacie że jednak w skrytości
marzycie o kilku srebrnikach

__________

Ależ się o poranku mglistym, otulonym tajemnicą, niepokój na pograniczu rajzebiber emitującym, uśmiałam. Trudno bowiem o lepiej wyrażoną analogię, również i do mojej sytuacji. 
Może jeno w miejsce kieszeni należałoby wstawić konta w bankach. 
Tak puste, że w procesie odrywania się od ziemi nie zdekoncentrują mnie cielesne atrybuty. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz