Poetyckie inspiracje Erraty

Ten blog w zamyśle stanowi prezentację najdoskonalszych z mojego punktu widzenia poetyckich inspiracji.
Każdy z utworów opatrzony jest moim komentarzem, zazwyczaj w formie subiektywnej refleksji.
Głównie zresztą w postaci metafory.

sobota, 6 czerwca 2015

28

Jan Lechoń, Gniew

 

Ty masz różne miłości, ja tylko - otchłanie,
W które coraz mnie głębiej twa nieczułość strąca.
A jednak tyś jest światłość, tym mrokom świecąca.
Gdy cię kochać przestanę - co się ze mną stanie?

 

Złe myśli w moim sercu jak zgłodniała lwica,
Jak pod wzrokiem pogromcy cichną pod twym wzrokiem.
O! wstępuj w moje serce kochaniem głębokiem,
W dzień jak słońce palące, w noc - jak blask księżyca.

 

Mówisz, że gniew mam w oczach. Bo po nocy błądzę
I darmo wzrok mój światła w ciemnościach wygląda.
Bo tyś jest razem piekło, gdzie rodzą się żądze,
I niebo, w którym miłość niczego nie żąda.
 

 _________

..."I niebo, w którym miłość niczego nie żąda." 

 W tym właśnie tkwi rzeczy sedno.

2 komentarze:

  1. Zgadzam się ;) Wielkie przesłanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest:).
      A my, tacy kompulsywni, gorączkowi, niecierpliwi...Psujemy wszystko.

      Usuń