Poetyckie inspiracje Erraty

Ten blog w zamyśle stanowi prezentację najdoskonalszych z mojego punktu widzenia poetyckich inspiracji.
Każdy z utworów opatrzony jest moim komentarzem, zazwyczaj w formie subiektywnej refleksji.
Głównie zresztą w postaci metafory.

środa, 11 stycznia 2017

87

Ks. Jan Twardowski

Co to znaczy kochać?

Koniec i bomba,
Nie kochał - więc trąba
Tak przeczytała pewna dziewczynka w pamiątkowym albumie
Co to znaczy kochać?
Pomyślała sobie , że kochać - to tylko dawać.
To znaczy troszczyć się o kogoś, martwić się, czy ukochanego czasem brzuch nie boli, 
smarować komuś bułki grubo masłem, 
zasłonić szalikiem klosz od lamp, żeby żeby go światło nie raziło i nie mrugał w chorobie,
że na jednej nodze szyć mu rękawiczkę po nocach, bo podobno z niego największy zmarźlak.
Tymczasem kochać-  to nie tylko dawać, ale i przyjmować.
Przyjmować skrzywioną minę, kiedy ktoś wstanie lewą noga z łóżka. (...)
Przyjmować- to ufać,wierzyć, że Bóg daje wszystko to, co smuci, i to, co cieszy: 
słoneczny dzień, ciężkie chmury, nie mówić jednym tchem przy końcu Ojcze Nasz...
- bo właśnie "amen" nie jest nigdy złe.
Amen trzeba mówić zawsze po kropce i oddzielnie. 
Wiedzieć że Bóg widzi nawet ciemną noc, czarną mrówkę na czarnym kamieniu. 
Wiedzieć, że i ból jest czasem pożywny i smakuje.
Kochać - to nie tylko dawać ale i przyjmować.

__________________________

Znalazłam dziś ten wiersz na jednej ze stron i nie mogłam się powstrzymać.
Jak to się stało, że go czytam po raz pierwszy?
A taki zmyślny i taki trafny, że ...ojeju!

5 komentarzy:

  1. Też nie znałam tego wiersza. Dzięki Errato za jego zacytowanie tutaj!:-)*
    Dawać i brać. I akceptować wszystko. I nawet kochać za te braki, niedociągnięcia, bóle i tęsknoty.Ufać. Cieszyć się wszystkim. I cierpieć, pomimo wszystko, gdy tylko jednej rzeczy brakuje. Skomplikowana jest miłość. A taka prawdziwa, nieprzemijalna i wybaczająca wszystko bardzo rzadka.Ale tym niemniej, zdarza się. I to jest cud prawdziwy. Łaska...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja myślałam, że to będzie o braniu samych dobrodziejstw, a nie braniu z dobrodziejstwem inwentarza:)

      Usuń
  2. A ja co prawda znałam ale dobrze było go spokojnie dziś przeczytać :)
    serdecznosci.

    OdpowiedzUsuń