Poetyckie inspiracje Erraty

Ten blog w zamyśle stanowi prezentację najdoskonalszych z mojego punktu widzenia poetyckich inspiracji.
Każdy z utworów opatrzony jest moim komentarzem, zazwyczaj w formie subiektywnej refleksji.
Głównie zresztą w postaci metafory.

czwartek, 17 września 2015

69

Czesław Miłosz, Los 

Czy tym samym jest żołądź i dąb oszroniały? 
Czy tym samym jest paproć i węgiel kamienny? 
Czy tym samym jest kropla i fal morskich wały? 
Czy tym samym jest metal i pierścionek cenny? 

Czemuż więc zapytujesz mnie o wiersze dawne 
I o minionych dziewczyn cudaczne imiona? 
Niech wiersze moje drogą jaką kto chce chodzą, 
Niechaj moje dziewczyny innym dzieci rodzą, 
Mnie węgiel, dąb i pierścień, i fala spieniona.

---------------

Życie jest drogą bez powrotu. Świat się przepoczwarza, a my z nim. Nieustannie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz